Regulamin sklepu

1.     DEFINICJE.

1.1.          Pojęcia użyte w Regulaminie, jeśli nie postanowiono inaczej, oznaczają:      

1.1.1.         Błąd – awaria, usterka, tj. każde zdarzenie, które nie jest częścią normalnego działania Serwisu, powodujące lub mogące spowodować przerwę w ich funkcjonowaniu, ograniczenie realizacji Usług lub uciążliwości w realizacji jednej z funkcji Serwisu.

1.1.2.         Dostawa – oznacza dostarczenie do Klienta Towarów określonych w Zamówieniu, zgodnie z zawartą Umową sprzedaży. Dostawa może być zrealizowana przez Sprzedawcę lub przy wykorzystaniu usług dostawcy zewnętrznego (kuriera, Poczty Polskiej, lub innego dostawcy wyznaczonego przez Sprzedawcę).

1.1.3.         Dostawca – oznacza pracownika lub współpracownika Sprzedawcy lub inny podmiot, który na zlecenie Sprzedawcy dokonuje Dostawy.

1.1.4.         Dostawca usług płatniczych - zewnętrzny podmiot, który świadczy usługi płatnicze w ramach Serwisu w związku z korzystaniem z Usług. Dokonywanie płatności jest możliwe poprzez:

1.1.5.         Dzień roboczy – dzień pracy Usługodawcy, tj. dzień od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce. Przez „dzień” bez oznaczenia roboczy, należy rozumieć dzień kalendarzowy.

1.1.6.         Klient – Użytkownik, który dokonał Zamówienia w Sklepie internetowym.

1.1.7.         Konsument - Użytkownik będący osobą fizyczną, zawierający umowę, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (w tym Przedsiębiorca na prawach Konsumenta).

1.1.8.         Newsletter – Usługa świadczona przez Usługodawcę przy wykorzystaniu korespondencji elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej na automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści, zawierających informacje o nowościach.

1.1.9.         Producent – producent Towaru.

1.1.10.      Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

1.1.11.      Regulaminniniejszy regulamin określający zasady i procedury korzystania z Usług w ramach Serwisu, w tym zasady zawarcia Umowy sprzedaży.

1.1.12.      Rejestracja – oznacza zespół czynności polegających na prawidłowym wypełnieniu przez Użytkownika formularza rejestracyjnego znajdującego się w Serwisie.

1.1.13.      RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04).

1.1.14.      Serwis - strona internetowa prowadzona przez Usługodawcę, dostępna w domenie www.entelo.pl, wraz ze wszystkimi jego funkcjonalnościami, w tym Sklepem internetowym.

1.1.15.      Siła Wyższa – oznacza nadzwyczajne zdarzenie zewnętrzne, obiektywnie niezależne od Usługodawcy, nieposiadające swojego źródła wewnątrz struktury organizacyjnej Usługodawcy, przy czym dotyczy to niemożliwości zapobieżenia i przezwyciężenia jego szkodliwych następstw, którego okoliczności uniemożliwiają realizację Usług lub umów, a w szczególności następujące zdarzenia uznaje się za Siłę Wyższą: pożar, powódź, trzęsienie ziemi, działanie żywiołów i sił natury, działania wojenne, terroryzm, rebelie lub rewolucje, akty i działania władzy państwowej, strajki, atak hackerski itp.

1.1.16.      Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny w Serwisie, prowadzony przez Sprzedawcę.

1.1.17.      Sprzedawca, Usługodawca - ENTELO sp. z o.o. ul. Jesienna, nr 25, miejsc. Łąck, kod 09-520, poczta Łąck, kraj Polska, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000580816, REGON: 362751148, NIP: 7123301599, adres poczty elektronicznej: biuro@entelo.pl, numer telefonu: +48 666 855 587.

1.1.18.      Towary – oznacza Towary prezentowane w Sklepie internetowym, co do których Klient może złożyć Zamówienie.

1.1.19.      Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży Towarów zawartą przez Sprzedawcę z Klientem, w związku ze złożeniem Zamówienia, na zasadach określonym w niniejszym Regulaminie.

1.1.20.      Usługa - usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

1.1.21.      Użytkownik - pełnoletnią osobą fizyczną, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna albo jednostka organizacyjna, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z Serwisu.

1.1.22.      Wady - wady fizyczne Towaru, wykryte w okresie Gwarancji, zgodnie z pkt. 9.16. i nast.

1.1.23.      Zamówienie oznacza złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zakupu konkretnych Towarów prezentowanych w Sklepie internetowym, zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, w celu zawarcia Umowy sprzedaży.

 

2.     POSTANOWIENIA OGÓLNE. WYMAGANIA TECHNICZNE KORZYSTANIA Z SERWISU.

[Postanowienia ogólne]

2.1.          Usługodawca świadczy drogą elektroniczną Usług na rzecz Użytkowników w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.

2.2.          Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Serwisu Usługi polegające m.in. na:

2.2.1.         sprzedaży Towarów w Sklepie internetowym;

2.2.2.         umożliwieniu Użytkownikom składania Zamówień;

2.2.3.         bezpłatnej możliwości przeglądania Towarów prezentowanych w Sklepie internetowym;

2.2.4.         umożliwienie Użytkownikom kontaktu z Usługodawcą poprzez formularz kontaktowy;

2.2.5.         informowaniu Użytkowników poprzez Newsletter.

 

[Wymagania techniczne]

2.3.          Korzystanie z Serwisu poprzez przeglądarkę internetową jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez urządzenie następujących minimalnych wymagań technicznych:

2.3.1.         urządzenie z dostępem do Internetu;

2.3.2.         urządzenie z systemem operacyjnym kompatybilnym z przeglądarką internetową, m.in.:

2.3.2.1.         Mozilla Firefox w wersji co najmniej 34;

2.3.2.2.         Google Chrome w wersji co najmniej 39;

2.3.2.3.         Safari w wersji co najmniej 5;

2.3.2.4.         Opera w wersji co najmniej 26;

- obsługującą technologię cookies oraz oprogramowanie Java, Java Script;

2.3.3.         urządzenie z zainstalowanym oprogramowaniem typu Java, Java Script;

2.4.          Użytkownik może korzystać z Serwisu poprzez przeglądarkę internetową na urządzeniu mobilnym spełniającym następujące wymagania techniczne:

2.4.1.   urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, wyposażone w system operacyjny Android (w wersji co najmniej 8.0) lub iOS (w wersji co najmniej 13.0);

2.4.2.   zainstalowana aktualna wersja jednej z przeglądarek internetowych: Google Chrome, Safari, Firefox, Microsoft Edge lub innej obsługującej HTML5, JavaScript i pliki cookies;

2.4.3.   włączona obsługa JavaScript oraz plików cookies w przeglądarce;

2.4.4.   minimalna rozdzielczość ekranu 360x640 pikseli.

2.5.          Korzystanie z Serwisu na urządzeniu mobilnym jest możliwe poprzez aplikację webową (wersja responsywna) lub w pełnej wersji Serwisu.

2.6.          Serwis może nie działać lub nie wyświetlać się prawidłowo, w przypadku korzystania z nich na urządzeniach niespełniających powyższych wymagań technicznych. W takiej sytuacji Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek problemy, w tym problemy spowodowane nieprawidłowym funkcjonowaniem Serwisu.

2.7.          Usługodawca informuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych przez osoby nieuprawnione, dlatego Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, jak np. programy antywirusowe.

 

3.     PRAWA I OBOWIĄZKI.

3.1.          Usługodawca dołoży należytych starań, aby zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w działaniu Serwisu. W celu zapewnienia należytego standardu Usług, Usługodawca może dokonywać przerw w działaniu Serwisu, poprzez zarządzenie Przerwy technicznej i czasowe ograniczenie bądź wyłączenie w całości lub części dostępu do Serwisu, w szczególności w przypadku wystąpienia Błędu.

3.2.          Usługodawca na bieżąco monitoruje działanie Serwisu, w tym występowanie Błędów. Użytkownik ma możliwość zgłoszenia Błędów poprzez formularz kontaktowy oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@entelo.pl,

3.3.          W przypadku wystąpienia problemów technicznych i awarii, w szczególności Błędów, Usługodawca podejmie niezwłocznie działania pozwalające w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych.

3.4.          Usługodawca zastrzega, że nie gwarantuje i nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane utrudnieniem lub brakiem możliwości korzystania z Usług, w tym także za utratę lub zniekształcenie jakichkolwiek danych przetwarzanych w ramach Serwisu spowodowane działaniem czynników zewnętrznych lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawca, w tym zawinionymi przez Użytkownika.

3.5.          W przypadku konieczności zarządzenia Przerwy technicznej, Usługodawca poinformuje o planowanej Przerwie technicznej oraz przewidywanym czasie jej trwania, w powiadomieniu.

3.6.          Usługodawca jest wyłącznie uprawniony do publikowania materiałów reklamowych, promocyjnych i marketingowych za pośrednictwem Serwisu.

3.7.          Użytkownik korzystający z Serwisu w imieniu i na rzecz osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, nieposiadającej osobowości prawnej, oświadcza, że jest upoważniona do działania i dokonywania w ramach Serwisu wszelkich czynności w imieniu i na rzecz tej osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej. Usługodawca jest uprawniony do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji takiego podmiotu poprzez żądanie okazania dokumentu potwierdzającego umocowanie.

3.8.          Użytkownik zobowiązany jest podawać dane prawdziwe oraz aktualne, a także tylko takie co do których jest uprawniony do posługiwania się nimi. W razie zmiany danych należy niezwłocznie zaktualizować dane w ramach Konta.

3.9.          Użytkownik zobowiązuje się do zachowania danych dostępowych do Konta w tajemnicy i do ich ochrony przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W razie powzięcia informacji o uzyskaniu danych dostępowych do Konta przez osoby trzecie do tego niepowołane, Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym fakcie Usługodawcę i w miarę możliwości niezwłocznie dokonać ich zmiany.

3.10.       Użytkownik jest dysponentem danych jakie wprowadził w zakresie Konta.

3.11.       Użytkownik ma prawo do bezpłatnej pomocy Usługodawcy drogą poczty elektronicznej, poprzez formularz kontaktowy w Serwisie lub w inny sposób ustalony z Usługodawcą.

3.12.       Użytkownik oświadcza, że dane zamieszczone w zakresie Konta są zgodne z prawdą i stanem faktycznym.

 

[Działania niedozwolone]

3.13.       Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem, w granicach prawa i dobrych obyczajów obowiązujących społeczeństwo informacyjne, z poszanowaniem praw i dóbr innych Użytkowników, osób trzecich. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z Serwisu przez Użytkownika, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu. Użytkownik zobowiązuje się w szczególności do:

3.13.1.      niepodejmowania działań w złej wierze, powstrzymywania się od nadużywania funkcji Serwisu w sposób niezgody z ich przeznaczeniem, a także wbrew postanowieniom Regulaminu,

3.13.2.      niedokonywania przy wykorzystaniu funkcjonalności Serwisu czynności o charakterze bezprawnym lub nielegalnym, w tym polegających na udostępnianiu niedozwolonych treści, w szczególności o charakterze bezprawnym, terrorystycznym, erotycznym, randkowym, matrymonialnym, obraźliwym, szkalującym, jak również dyskryminującym, ksenofobicznym szerzącym nienawiść, ponadto, naruszającym cudze prawa własności intelektualnej, dobra osobiste, zawierające dane osobowe osób trzecich, umieszczone tam bez ich zgody,

3.13.3.      niepodejmowanie przy wykorzystaniu funkcjonalności Serwisu działań dezinformacyjnych,

3.13.4.      niedokonywania czynności, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Serwisu, i ich funkcjonalności oraz niedokonywania czynności wskazanych w pkt. 12. Regulaminu.

3.14.       W przypadku istotnego naruszenia przez Użytkownika prawa przy użyciu Serwisu, jak również powtarzających się naruszeń postanowień Regulaminu, między innymi w przypadku prób publikowania rozpowszechniania lub udostępniania nieprawdziwych lub bezprawnych treści przez danego Użytkownika lub wielu Użytkowników, działających wspólnie i w porozumieniu, jak również nieprzestrzeganie przy świadczeniu usług na rzecz Klientów przy wykorzystaniu funkcjonalności Serwisu przepisów prawa w szczególności o ochronie danych osobowych oraz prawa własności intelektualnej, Usługodawca przy zachowaniu zasad proporcjonalności i poszanowania wolności obrotu może zablokować lub ograniczyć czasowo albo permanentnie dostęp do Usług, lub Konta lub Kont (Blokada Konta).

3.15.       Użytkownik poprzez zablokowanie Konta traci możliwość zalogowania się do Konta. Przy próbie zalogowania się do Konta pojawia się informacja o blokadzie Konta wraz z prośbą o nawiązanie kontaktu z Usługodawcą.

3.16.       W przypadku powzięcia przez Usługodawcę uzasadnionych informacji o naruszeniu przez Użytkownika przepisów prawa lub obowiązków wynikających z Regulaminu, Usługodawca uprawniony jest do czasowego ograniczenia lub zablokowania Konta, w szczególności w celu wyjaśnienia okoliczności sprawy. W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub przepisów prawa, Usługodawca uprawniony jest do wypowiedzenia umowy o założenie i prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym.

 

4.     KONTO. REJESTRACJA. ROZWIĄZANIE UMOWY.

4.1.          Logowanie do Konta, polega na podaniu loginu oraz hasła lub zalogowania się poprzez zewnętrznego dostawcę. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.

4.2.          Umowa na założenie i prowadzenie Konta zostaje zawarta na czas nieoznaczony z chwilą Rejestracji. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z Konta poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Usługodawcy drogą elektroniczną lub pisemnie. Z chwilą usunięcia Konta, rozwiązana zostaje umowa na założenie i prowadzenie Konta.

4.3.          Użytkownik może korzystać z Serwisu, w szczególności składać Zamówienia, bez zalogowania się na Konto. Korzystanie z Serwisu po zalogowaniu zapewnia Użytkownikowi dostęp do Usług i funkcjonalności dedykowanych dla Użytkowników, którzy dokonali Rejestracji, w tym, m.in. do:

4.3.1.   podglądu statusu Zamówień i historii Zamówień,

4.3.2.   braku konieczności wprowadzania danych przy kolejnych Zamówieniach.

 

5.     SKLEP INTERNETOWY

[Ogólne warunki korzystania ze Sklepu internetowego]

5.1.          Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet.

5.2.          Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów na terenie Polski.

5.3.          Zamieszczone w Sklepie internetowym informacje o Towarach (np. opis, dane techniczne, instrukcja, cena, itp.) pochodzą od Producenta. Przed zakupem, Klient powinien zapoznać się z jego opisem zamieszczonym w Serwisie, a przed użyciem Towaru, który zawiera informacje na opakowaniu, Klient powinien zapoznać się z informacjami zamieszczonymi przez producenta na opakowaniu oraz w instrukcji.

5.4.          Ceny Towarów prezentowane w Sklepie internetowym są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT według aktualnie obowiązującej stawki), wyrażonymi w złotych polskich i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, a o których Klient będzie poinformowany przy wyborze Dostawy i składaniu Zamówienia.

5.5.          Podane ceny wiążące dla Klienta w chwili składania Zamówienia.

5.6.          Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów, dostępnych w Sklepie internetowym oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży.

5.7.          Sprzedawca przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia Klientowi poufności przy dokonywaniu przez niego czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu internetowego.

5.8.          Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.

5.9.          Zabrania się korzystania ze Sklepu internetowego w sposób mogący naruszyć dobra osobiste innych osób oraz zamieszczania lub rozpowszechniania za pośrednictwem Sklepu internetowego treści wulgarnych, nieprawdziwych lub mogących naruszać dobra osobiste, prawo lub inny uzasadniony interes Sprzedawcy lub osób trzecich.

5.10.       Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu internetowego wyłącznie na własny użytek.

5.11.       Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności gospodarczej lub innej działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes Sprzedawcy.

5.12.       Usługodawca udostępnia Użytkownikowi dane służące do kontaktu ze Sprzedawcą w związku z Zamówieniami:

ENTELO sp. z o.o.

Jesienna 25, 09-520 Łąck

NIP: 712 33 01 599

BDO: 000011318

 

Biuro Obsługi Klienta

+48 666 855 587

biuro@entelo.pl

 

 

6.     ZAMÓWIENIA.

6.1.          Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.

6.2.          Wysłanie przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości mailowej z potwierdzeniem zakresu realizowanego Zamówienia stanowi przyjęcie oferty w możliwym do realizacji zakresie.

6.3.          Umowa Sprzedaży zawierana jest między Klientem, a Sprzedawcą w momencie dostarczenia do Klienta informacji o przyjęciu Zamówienia przez Sprzedawcę. Na Umowę sprzedaży składają się warunki Zamówienia oraz Regulamin.

6.4.          Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży jest siedziba Sprzedawcy.

6.5.          Składanie Zamówień możliwe jest po zalogowaniu się na Konto lub jako Użytkownik niezarejestrowany po podaniu informacji wskazanych w formularzu elektronicznym.

6.6.          Aby złożyć Zamówienie Klient wybiera Towar w Sklepie internetowym, po czym umieszcza go w wirtualnym koszyku. Klient może przeglądać i zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie Towarów do koszyka oraz ich usuwanie z koszyka.

6.7.          W celu złożenia Zamówienia, po dodaniu Towaru do koszyka, należy podjąć następujące czynności:

6.7.1.         określić sposób Dostawy;

6.7.2.         określić metodę płatności;

6.7.3.         podać dane Użytkownika niezbędne do realizacji Zamówienia zgodnie z formularzem udostępnionym w Serwisie, w tym adres Dostawy;

6.7.4.         zaakceptować Regulamin i Politykę prywatności i cookies, poprzez zaznaczenie odpowiednich pól;

6.7.5.         wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu realizacji Umowy sprzedaży;

6.7.6.         złożyć Zamówienie, po uzupełnieniu danych.

6.8.          Następnie Sprzedawca potwierdza przyjęcie Zamówienia Klienta poprzez przesłanie wiadomości drogą elektroniczną na adres e-mail Klienta, celem potwierdzenia Zamówienia przez Klienta. Klient jest dodatkowo informowany o łącznej kwocie do zapłaty (netto i brutto) oraz o wszystkich dodatkowych kosztach, jeżeli takie występują.

6.9.          Klient może anulować Zamówienie w ciągu 24 godzin od jego złożenia, pod warunkiem, że Sprzedawca nie przystąpił do jego realizacji. Anulowanie Zamówienie jest równoznaczne z odstąpieniem od Umowy sprzedaży.

6.10.       Sprzedawca przystępuję do realizacji Zamówienia po dokonaniu przez Klienta płatności, zgodnie z postanowieniami pkt8. Regulaminu.

6.11.       Zamówienia można składać przez całą dobę przez cały rok kalendarzowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji Zamówień w dni świąteczne lub ustawowo wolne od pracy, a także inne wyznaczone dni, co nie ma jednak wpływu na te Zamówienia, które zostały złożone przed datą poinformowania przez Sprzedawcę o dniach wolnych. Informacje o zawieszeniu realizacji Zamówień będą publikowane na Stronie internetowej.

6.12.       Klient ma prawo sprawdzić, w obecności Dostawcy, czy dostarczony Towar jest zgodny ze złożonym Zamówieniem. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Dostawca ma prawo żądać od Klienta spisania właściwego protokołu.

 

7.     DOSTAWA.

7.1.          Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Polski.

7.2.          Dostawa jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.

7.3.          Koszty Dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową sprzedaży.

7.4.          Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.

7.5.          Sprzedawca dostarcza Towar do Klienta w terminie do 30 dni, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin.

7.6.          Początek biegu terminu Dostawy do Klienta jest liczony w następujący sposób:

7.6.1.         w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem na rachunek bankowy – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy;

7.6.2.         w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.

7.7.          Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz przyjęcie do realizacji. Potwierdzenie Zamówienia następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres przypisany do Konta lub podany w trakcie składania Zamówienia, która zawiera co najmniej oświadczenie Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji. Poprzez potwierdzenie Zamówienia dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży, na warunkach określonych w Regulaminie oraz w Zamówieniu.

7.8.          Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w Zamówieniu. W dniu wysłania Zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta przesyłana jest informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.

7.9.          Faktura VAT dostarczana jest przy pomocy poczty elektronicznej w formie pliku elektronicznego w formacie PDF.

7.10.       Nieuzasadniona odmowa przyjęcia Towaru przez Klienta traktowane jest jako naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.

7.11.       W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, Dostawca pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w doręczeniu przesyłki leżące po stronie Klienta.

 

8.     PŁATNOŚCI W SERWISIE.

8.1.          Klient może zapłacić za zakupiony Towar w następujący sposób:

8.1.1.   płatność przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Sprzedawcę w potwierdzeniu Zamówienia;

8.1.2.   płatność przelewem realizowanym przez Dostawcę usług płatniczych z którym współpracuje Sprzedawca (płatność internetowa);

8.1.3.   za pobraniem - zapłata następuje do rąk kuriera przy odbiorze przesyłki.

8.2.          W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem na rachunek bankowy, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.

8.3.          W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności przy odbiorze Towaru.

8.4.          Opłacenie Zamówienia wymaga zawarcia odrębnej umowy z Dostawcą usług płatniczych i zaakceptowania jego regulaminu. Sprzedawca nie jest stroną umowy pomiędzy Klientem a Dostawcą usług płatniczych i nie ma wpływu na treść umowy ani sposób jej realizacji. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za realizację usługi płatniczej realizowanej przez Dostawcę usług płatniczych. W razie wystąpienia problemów z płatnością Klienta powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z Dostawcą usług płatniczych w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości lub przesłania reklamacji. W ramach wyjątku, a przede wszystkim w miarę możliwości technicznych i organizacyjnych, Sprzedawca może jednak udzielić wsparcia Klientowi w wyjaśnieniu zaistniałego problemu.

8.5.          Umowa pomiędzy Klientem a Dostawcą usług płatniczych płatności reguluje obowiązujące pomiędzy Klientem a Dostawcą usług płatniczych zasady płatności, w tym dokonanie niezbędnych czynności w celu weryfikacji tożsamości oraz warunki dokonywania przez Dostawcę usług płatniczych wypłaty środków pieniężnych zgromadzonych u Dostawcy usług płatniczych na rzecz Sprzedawcy.

8.6.          Płatności są potwierdzane fakturą wystawioną przez Sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Faktura jest wystawiona w oparciu o podane przez Klienta dane. Klient jest zobowiązany, niezwłocznie po każdej zmianie, do aktualizowania i uzupełniania danych wymaganych do wystawienia faktury.

8.7.          Sprzedawca domyślnie udostępnia Klientowi faktury w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu stanowi jego zgodę na przekazywanie przez Sprzedawcę faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług (VAT).

8.8.          Zwrot płatności dokonanej przez Użytkownika dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Użytkownik wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Użytkownik nie poniesie opłat w związku ze zwrotem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

9.     RĘKOJMIA. REKLAMACJA. GWARANCJA.

[Rękojmia za wady]

9.1.          Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad fizycznych i prawnych i ponosi on odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli Towar posiada wadę fizyczną lub prawną.

9.2.          Przy realizacji Dostawy przez Dostawcę, w razie niezgodności Towaru ze złożonym Zamówieniem, Klient powinien powiadomić o tym Dostawcę i odmówić przyjęcia Towarów, co do których nie składał Zamówienia.

9.3.          W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru, Klient może odmówić przyjęcia takiego Towaru, podpisując stosowne oświadczenie.

9.4.          Jeśli zakupiony Towar posiada wadę, Klient ma prawo:

9.4.1.   złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia,

9.4.2.   żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.

9.5.          Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy, a koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca, z wyjątkiem z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

9.6.          Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.

9.7.          W przypadku pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości w funkcjonowaniu Serwisu, w tym Usług, Użytkownik powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z Usługodawcą. Kontakt ze wsparciem technicznym jest możliwy poprzez adres e-mail: biuro@entelo.pl, lub formularz kontaktowy. Użytkownik powinien podać w szczególności dane potrzebne do zidentyfikowania problemu powiązanego z nieprawidłowym działaniem Serwisu lub jego poszczególnymi funkcjonalnościami.

 

[Zwrot i wymiana Towaru]

9.8.          W celu dokonania zwrotu Towaru należy wypełnić formularz zwrotu, który możesz pobrać ze strony internetowej. Następnie należy dołączyć wypełniony formularz wraz z dokumentem potwierdzającym zakup do pudełka ze zwracanym Towarem.

9.9.          Zwrot płatności dokonywany jest na warunkach określonych w pkt. 8. Regulaminu.

 

[Reklamacja w zakresie Usług]

9.10.       Usługodawca dokłada należytych starań, aby usługi realizowane w ramach Serwisu były najwyższej jakości. Niezależnie od powyższego Użytkownik jest uprawniony do nieodpłatnego złożenia reklamacji dotyczącej niewykonania lub nienależytego wykonania Usług.

9.11.       Wszelkie reklamacje należy składać na adres e-mail Usługodawcy: reklamacje@entelo.pl lub pisemnie listem poleconym na adres: ENTELO sp. z o.o. ul. Jesienna 25, 09-520 Łąck na formularzu dostępnym na stronie internetowej.

9.12.       Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. O rezultacie Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klienta.

9.13.       Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje nie pozwalają na rozpoznanie reklamacji, w szczególności nie pozwalają na właściwe zidentyfikowanie problemu, Usługodawca, o ile jest to niezbędne do właściwego rozpatrzenia reklamacji, zwróci się do Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej o wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości lub uzyskania od Użytkownika dodatkowych informacji. We wiadomości skierowanej do Użytkownika, Użytkownik określi swoje wątpliwości lub wskaże informacje, których przesłanie jest niezbędne do rozpatrzenia reklamacji.

 

[Zgłoszenia i wewnętrzny system rozpatrywania skarg]

9.14.       Usługodawca przeciwdziała rozpowszechnianiu bezprawnych treści zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o Usługach Cyfrowych - Digital Services Act). Użytkownik może zgłaszać treści bezprawne lub niezgodne z Regulaminem na adres e-mail: biuro@entelo.pl. W zgłoszeniu, należy wskazać co najmniej dane zgłaszającego, uzasadnienie co do wystąpienia naruszenia przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, informacje umożliwiające identyfikację bezprawnych treści. Usługodawca poinformuje zgłaszającego drogą elektroniczną o otrzymaniu zgłoszenia oraz o sposobie jego rozpatrzenia, a w przypadku braku informacji niezbędnych do rozpatrzenia, zwróci się o ich uzupełnienie. Skargę na decyzję Usługodawcy dotyczącą sposobu rozpatrzenia zgłoszenia można składać przez okres 6 (sześciu) miesięcy od dnia otrzymania informacji o sposobie rozpatrzenia zgłoszenia (Wewnętrzny system rozpatrywania skarg). Zabrania się nadużywanie niniejszego trybu do dokonywania bezzasadnych zgłoszeń i skarg. W takiej sytuacji, Usługodawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia prawa do dokonywania zgłoszeń lub skarg w przypadku nadużywania przez Użytkowników prawa dokonywania zgłoszeń lub skarg.

9.15.       Usługodawca ustanowił punkt kontaktowy umożliwiający Użytkownikom, organom państw członkowskich Unii Europejskiej, Komisji Europejskiej i Radzie Usług Cyfrowych bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną z Usługodawcą oraz umożliwiający elektroniczne przyjmowanie nakazów usunięcia określonych treści oraz nakazów ujawnienia określonych informacji. Punkt kontaktowy dostępny jest pod adresem e-mail: biuro@entelo.pl.

 

[Gwarancja]

9.16.       Towary oferowane w Sklepie Internetowym objęte są gwarancją Producenta.

9.17.       Gwarancja na Sprzęt obejmuje jedynie Wady ujawnione podczas normalnego użytkowania zgodnie z instrukcją obsługi dostarczoną przez Usługodawcę.

9.18.       Gwarancja nie stosuje się do:

9.18.1.      Wad powstałych w wyniku nienależytego zabezpieczenia przez Klienta Towaru przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zagubieniem, kradzieżą lub utratą z jakiejkolwiek przyczyny;

9.18.2.      Wad powstałych na skutek uszkodzeń wynikających z nieprawidłowego użytkowania Towaru, w tym stosowania go w warunkach lub do celów innych niż wskazane w instrukcji lub w Regulaminie;

9.18.3.      uszkodzeń mechanicznych powstałych w wyniku działania siły zewnętrznej (np. uderzenia, upadku);

9.18.4.      naturalnego zużycia elementów eksploatacyjnych;

9.18.5.      uszkodzeń spowodowanych przez powódź, pożar, grad, uderzenie pioruna, czy też innych klęsk żywiołowych lub zdarzeń losowych, w tym także promieniowania jonizującego, pola magnetycznego, czynników chemicznych czy mechanicznych, zalania oraz działania sił przyrody;

9.18.6.      nieprawidłowego przechowywania, czyszczenia, konserwacji Towaru niezgodnie z instrukcją dostarczoną przez Usługodawcę.

9.19.       Gwarancja na Sprzęt obowiązuje przez czas oznaczony od dwóch lat do pięciu w zależności od produktu, gwarancja liczona jest od dnia zakupu Towaru, tj. od dnia zapłaty za Towar.

9.20.       Wszelkie naprawy lub wymiany wykonane w ramach Gwarancji nie przedłużają okresu jej obowiązywania, chyba że Usługodawca zdecyduje inaczej.

9.21.       W przypadku ujawnienia Wady, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia Wady za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: reklamacje@entelo.pl.

9.22.       Zgłoszenie Wady musi zawierać:

9.22.1.  opis Wady lub problemu;

9.22.2.  datę ujawnienia Wady;

9.22.3.  informacje identyfikujące Towar (np. numer seryjny, model, wersję).

9.23.       Po przyjęciu zgłoszenia Wady, Producent w terminie 10 Dni roboczych oceni zgłoszenie Wady i informuje o dalszych krokach, w tym ewentualnej naprawie, wymianie Sprzętu lub innym sposobie rozwiązania zgłoszenia.

9.24.       W ramach Gwarancji Producent może, według własnego uznania:

9.24.1.      naprawić Sprzęt;

9.24.2.      wymienić Sprzęt na inny egzemplarz tej samej wersji (o ile jest dostępny;

9.24.3.      zaoferować częściowy zwrot kosztów w przypadku braku możliwości naprawy lub wymiany.

9.25.       Klient zobowiązuje się do korzystania z Towaru zgodnie z jego przeznaczeniem oraz zgodnie z instrukcjami dostarczonymi przez Producenta.

9.26.       Gwarancja traci ważność w przypadku:

9.26.1.      dokonania przez Klienta jakichkolwiek prób naprawy, modyfikacji lub ingerencji w Towar bez uprzedniej zgody Producenta;

9.26.2.      użycia Towaru z nieoryginalnymi lub niezalecanymi akcesoriami lub elementami eksploatacyjnymi.

9.26.3.      nieprawidłowej eksploatacji niezgodnej z przeznaczeniem Towaru;

9.26.4.      niezastosowania się do instrukcji Producenta;

9.26.5.      niewykonania innych postanowień określonych w Gwarancji (pkt. 9.16. i nast.).

 

10.  UPRAWNIENIA KONSUMENTA.

[Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta]

10.1.       Z zastrzeżeniem poniższych postanowień pkt. 10. Regulaminu, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta jest uprawniony w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży z Usługodawcą odstąpić od umowy dotyczącej Zamówienia bez podania przyczyny, składając oświadczenie w tym zakresie w formie pisemnej lub za pomocą formularza kontaktowego, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@entelo.pl. Wraz z odstąpieniem od umowy na założenie i prowadzenie Konta wygasają pozostałe umowy łączące Usługodawcę z Użytkownikiem. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może skorzystać z formularza o odstąpieniu od umowy, z którego stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.

10.2.       Postanowienia pkt. 10.2. – 10.11. Regulaminu stosuje się do Umowy sprzedaży.

10.3.       Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany lub w przypadkach określonych w ustawie o prawach konsumenta – również odstąpienia od umowy.

10.4.       Usługodawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Usługodawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. Konsument udostępnia Usługodawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie.

10.5.       Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.

10.6.       Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

10.6.1.      Usługodawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową lub nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;

10.6.2.      brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

10.6.3.      brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;

10.6.4.      z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

10.7.       Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność Towaru z umową jest nieistotna. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.

10.8.       W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Usługodawcy na jego koszt. Usługodawca zwraca Konsumentowi cenę po zweryfikowaniu stanu magazynowego dotyczącego danego zwrotu towaru, ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.

10.9.       Konsument może złożyć reklamację dotyczącą niezgodności Towaru z umową wysyłając ją na adres e-mail: reklamacje@entelo.pl. Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, o ile nic innego nie wynika z przepisów szczególnych. Odpowiedź przesłana zostanie na adres e-mailowy Konsumenta lub w inny sposób wskazany przez Konsumenta.

10.10.    Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru w związku z korzystaniem z niego, w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności.

10.11.    Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku umowy o:

10.11.1.       o świadczenie usług cyfrowych, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

10.11.2.       o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Usługodawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Usługodawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie otrzymania zgody;

10.11.3.       przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

10.11.4.       przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10.11.5.       w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

10.11.6.       przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10.11.7.       przedmiotem świadczenia jest dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

 

[Rozwiązywanie sporów]

10.1.       Z zastrzeżeniem niniejszego punktu oraz postanowień pkt.9. Regulaminu, wszelkie spory związane z Usługami zostaną poddane właściwym sądom powszechnym. W relacjach z podmiotami niebędącymi Konsumentami sądem właściwym jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.

10.2.       Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów konsumenckich za pośrednictwem europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów ODR opracowanej przez Komisję Europejską, która jest dostępną na stronie internetowej:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL.

10.3.       Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; 

http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html.

10.4.       W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa Punkt kontaktowy, który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań konsumenckich. Punkt kontaktowy zapewnia pomoc w zakresie wypełniania wniosków, udziela informacji o podmiotach, które uczestniczą w rozwiązywaniu sporów oraz o innych sposobach dochodzenia roszczeń konsumenckich. Z Punktem kontaktowym można skontaktować się pod adresem: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, numerem tel.: 22 55 60 332, 22 55 60 333, adresem e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl.

 

11.  BEZPIECZEŃSTWO TOWARÓW.

11.1.       Wszystkie Towary oferowane przez Sprzedawcę są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG, (dalej jako „GPSR”).

11.2.       Usługodawca zapewnia, że Towary są bezpieczne w przypadku prawidłowego, przewidywalnego lub zgodnego z przeznaczeniem użytkowania Towarów.

11.3.       W przypadku, gdy Usługodawca działa jako Producent w rozumieniu przepisów GPSR, ponosi on pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo Towaru i spełnienie wymogów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej. Do obowiązków Producenta należy w szczególności:

11.3.1.      zaprojektowanie i wytworzenie Towaru w sposób bezpieczny dla Użytkownika;

11.3.2.      przeprowadzenie odpowiedniej oceny ryzyka związanego z użytkowaniem Towaru;

11.3.3.      zapewnienie, że Towar posiada wymagane oznakowanie identyfikujące Producenta, a także (jeśli to konieczne) numer partii lub inny numer identyfikacyjny;

11.3.4.      dołączenie do Towaru instrukcji, ostrzeżeń i informacji dotyczących bezpiecznego użytkowania, sporządzonych w języku polskim;

11.3.5.      monitorowanie bezpieczeństwa Towarów po ich udostępnieniu na rynku;

11.3.6.      podejmowanie działań naprawczych w przypadku stwierdzenia zagrożenia (np. wycofanie Towaru z obrotu, ostrzeżenie Konsumentów, zgłoszenia do organów nadzoru).

11.4.       Szczegółowe informacje o Towarach są udostępniane Użytkownikowi przed zawarciem Umowy sprzedaży w instrukcji danego Towaru dostępnej w Sklepie internetowym.

11.5.       W przypadku Towarów przeznaczonych dla określonych grup (np. dzieci), Usługodawca wskazuje odpowiednie ograniczenia wiekowe oraz warunki ich bezpiecznego użytkowania.

11.6.       Usługodawca udostępnia Użytkownikowi dane kontaktowe służące do zgłaszania wszelkich uwag lub nieprawidłowości związanych z bezpieczeństwem Towarów:

ENTELO sp. z o.o.

Jesienna 25, 09-520 Łąck

NIP: 712 33 01 599

BDO: 000011318

 

Biuro Obsługi Klienta

+48 666 855 587

sklep@dobrekrzeslo.p

  

11.7.       Użytkownik ma prawo zgłosić wszelkie podejrzenia dotyczące niezgodności Towaru z wymogami bezpieczeństwa, w szczególności w razie:

11.7.1.      uszkodzeń mechanicznych, zwarcia, przegrzewania;

11.7.2.      nieprawidłowego działania;

11.7.3.      braku wymaganych ostrzeżeń lub oznaczeń.

11.8.       Zgłoszenia należy kierować na adres e-mail Usługodawcy wskazany powyżej lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego Serwisie.

11.9.       Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszenia niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 Dni roboczych od jego otrzymania.

11.10.    W przypadku potwierdzenia zagrożenia, Usługodawca podejmie odpowiednie środki, w szczególności:

11.10.1.   powiadomi Użytkowników o konieczności zwrotu, naprawy lub wymiany Towaru;

11.10.2.   wycofa Towar;

11.10.3.   poinformuje właściwe organy nadzoru.

 

PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ.

11.11.    Wszelkie materiały udostępniane przez Usługodawcę, w tym m.in. teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia, oznaczenia oraz znaki towarowe są utworami w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej. Wszelkie agregowanie i przetwarzanie danych lub innych informacji udostępnionych w Serwisie w celu dalszego ich rozpowszechniania lub udostępniania osobom trzecim w ramach platform lub serwisów internetowych, jak również poza Internetem, jest zabronione. Wykorzystywanie oznaczeń Usługodawcy lub Serwisu oraz poszczególnych elementów graficznych, tekstowych lub wideo, tych oznaczeń, jak również innych fragmentów Serwisu, wymaga każdorazowo zgody Usługodawcy.

11.12.    Prawami autorskimi do materiałów dysponuje Usługodawca bądź inny podmiot, od którego Usługodawca uzyskał odpowiednią licencję. Żaden fragment Materiałów (zawartość taka jak: tekst, grafika, logotypy, ikony, obrazy, zdjęcia, pliki audio, wideo, pliki z danymi, prezentacje, oprogramowanie oraz wszelkie inne dane) prezentowane w Serwisie nie może być powielany lub rozpowszechniany w żadnej formie i w żaden sposób bez uprzedniej zgody Usługodawcy.

11.13.    Naruszenie przez Użytkownik zasad niniejszego pkt. 12. Regulaminu uprawnia Usługodawcę do rozwiązania umowy na założenie i prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym.

11.14.    Użytkownik nie ma prawa zwielokrotniać, sublicencjonować, wynajmować, wydzierżawiać, sprzedawać lub w inny sposób wprowadzać do obrotu lub rozpowszechniać Serwisu, w całości bądź we fragmentach, w tym m.in. przesyłać lub udostępniać w systemach i sieciach komputerowych, systemach dystrybucji lub jakichkolwiek innych systemach teleinformatycznych, a także poza Internetem.

11.15.    Zabronione jest podejmowanie przez Użytkownika jakichkolwiek działań polegających na:

11.15.1.   korzystaniu z Serwisu w sposób niezgodny z Regulaminem, w tym wskutek podjęcia działań zakazanych przez Regulamin lub obowiązujące przepisy prawa;

11.15.2.   uzyskiwaniu informacji o wewnętrznej strukturze lub zasadach działania Serwisu, w sposób inny niż od Usługodawcy;

11.15.3.   samodzielnej lub z pomocą osób trzecich, działających na zlecenie Użytkownika modyfikacji programistycznej Serwisu;

11.15.4.   wyodrębnieniu części składowych Serwisu, a także jakiekolwiek ich modyfikowanie, dekompilacja i dezasemblacja oraz ich użytkowanie poza Serwisem;

11.15.5.   udostępnianie Serwisu osobom trzecim, w tym wynajmowanie, wydzierżawianie, użyczanie lub przekazywanie, w szczególności w celu skopiowania Serwisu;

11.15.6.   stosowaniu technik automatycznego pobierania danych, takich jak web scraping, web crawling, screen scraping, czy inne podobne metody, w celu pozyskiwania danych i informacji, i informacji, w tym materiałów znajdujących w Serwisie, jak również baz danych oraz zwartych w nich informacji, znajdujących się w Serwisie, bez wyraźnej, uprzedniej, zgody Usługodawcy.

11.16.    Użytkownik ma możliwość zamieszczania treści w Serwisie. Użytkownik przesyłając lub dodając treść za pośrednictwem Serwisie, oświadcza, że posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, lub jest upoważniony do ich publikowania na podstawie przepisów prawa, licencji lub ich innych tytułów, a także, że treści nie stanowią treści bezprawnych oraz naruszających prawa osób trzecich. W razie wątpliwości Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w Serwisie, za co wyłączną odpowiedzialność ponosi Użytkownik.

 

12.  ODPOWIEDZIALNOŚĆ

[Odpowiedzialność]

12.1.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za czasową niemożność korzystania z Serwisu, spowodowaną zarządzeniem Przerwy technicznej, jak również za szkody spowodowane zarządzeniem Przerwy Technicznej.

12.2.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki ujawnienia hasła do Konta, bądź udostępniania Konta przez Użytkownika osobom trzecim.

12.3.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Użytkownika w czasie Rejestracji nieprawdziwych danych.

12.4.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub nienależyte działanie Serwisu na urządzeniach, niespełniających wymagań technicznych, o których mowa w pkt. 2. Regulaminu.

12.5.       Usługodawca i Użytkownik nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, jeżeli jest to spowodowane Siłą Wyższą. Okoliczności zaistnienia Siły Wyższej muszą zostać udowodnione przez stronę, która się na nią powołuje.

12.6.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Użytkownik ma zawarte umowy, w szczególności w zakresie połączenia do sieci Internet, jak również za wysokość opłat za te usługi.

12.7.       Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne działanie systemów operacyjnych, które są wymagane do uruchomienia Serwisu, jak również innego oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu, z którego Użytkownik korzysta z Serwisu.

12.8.       W zakresie w jakim jest to dopuszczalne przez prawo, odpowiedzialność Usługodawcy wynikająca z Usług, jest ograniczona do szkody rzeczywistej z wyłączeniem utraconych korzyści.

12.9.       Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem, w granicach prawa i dobrych obyczajów obowiązujących społeczeństwo informacyjne, z poszanowaniem praw i dóbr innych Użytkowników, osób trzecich i Usługodawcy. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z Serwisu, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami oraz postanowieniami Regulaminu.

 

13.  OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.

Dane osobowe Użytkowników są zbierane i przetwarzane przez Usługodawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO oraz zgodnie z postanowieniami Polityki prywatności i cookies.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

[Prawo właściwe i jurysdykcja]

 

13.1.       O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla umów zawartych pomiędzy Użytkowników a Usługodawcą w związku z korzystaniem z Serwisu, w tym Umów sprzedaży jest prawo polskie. Dokonanie wyboru prawa polskiego nie jest związane z utratą przez Konsumenta ochrony prawnej przyznanej mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, których wyłączenie nie jest możliwe w drodze czynności prawnej, zgodnie z prawem właściwym jakie znajdowałoby zastosowanie w przypadku nie dokonania wyboru prawa.

13.2.       Z zastrzeżeniem przepisów dotyczących Konsumentów w zakresie właściwości miejscowej sądu, wszelkie spory pomiędzy Użytkownikiem i Usługodawcą wynikające z Regulaminu lub z nim związane będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.

 

[Zmiany Regulaminu]

13.3.       Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w zakresie funkcjonowania Serwisu lub świadczenia Usług. Korzystanie z Usług oraz Konta po dacie wejścia w życie zmian Regulaminu jest jednoznaczne z ich akceptacją i nie wymaga składania przez Użytkownika żadnego odrębnego oświadczenia.

13.4.       Usługodawca informuje Użytkowników o zmianach w Regulaminie poprzez powiadomienia o zmianach Regulaminu. Usługodawca informuje o zmianach Regulaminu również za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłając powiadomienia o zmianie Regulaminu na adres e-mail Użytkownika przypisany do Konta.

13.5.       Zmiana Regulaminu wchodzą w życie w terminie nie krótszym niż 15 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu, chyba, że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią odmiennie.

13.6.       Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany Regulaminu bez zachowania 15 - dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w sytuacji, gdy:

13.6.1.      zmiana jest związana z nałożonym na Usługodawcę obowiązkiem prawnym lub regulacyjnym, a realizacji nałożonego obowiązku nie będzie możliwa przy zachowaniu wyżej wymienionego terminu;

13.6.2.      konieczne jest przeciwdziałanie zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, ochrony Użytkowników przed oszustwami, złośliwym lub szkodliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniem dla cyberbezpieczeństwa.

13.7.       W celu rozwoju Serwisu, Usługodawca jest uprawniony do wprowadzania nowych usług lub funkcjonalności. Wprowadzane zmiany mogą być związane z koniecznością uprzedniego przeprowadzenia testów. Zmiany w Serwisie nie będą związane z uszczerbkiem dla praw nabytych przez Użytkowników.

13.8.       Korzystanie z Serwisu po dokonaniu zmian w Regulaminie będzie równoznaczne ze złożeniem przez Użytkownika oświadczenia o zaakceptowaniu zmian w Regulaminie.

 

[Inne postanowienia końcowe]

13.9.       Jeżeli poszczególne postanowienia niniejszego Regulaminu zostaną uznane w sposób przewidziany prawem za nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień umowy.

13.10.    We wszystkich sprawach związanych z korzystaniem z Serwisu, Użytkownicy mogą kontaktować się z Użytkownikiem za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@entelo.pl.

13.11.    Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili poprzez Serwis.

13.12.    Następujące załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część:

13.12.1.   Załącznik nr 1 – Polityka prywatności i cookies;

13.12.2.   Załącznik nr 2 – Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi;

13.12.3.   Załącznik nr 3 formularz odstąpienia od umowy.

 

 

Załącznik nr 1

 

Przed rozpoczęciem korzystania z usług za pośrednictwem naszego serwisu powinieneś dokładnie zapoznać się z niniejszą polityką prywatności i cookies, która reguluje przetwarzanie i ochronę Twoich danych osobowych oraz stanowi realizację obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI I STOSOWANIA PLIKÓW „COOKIES”

 

Serwis Entelo dostępny w domenie: https://www.entelo.pl/ (dalej jako „Serwis”), są utrzymywane przez  ENTELO  sp. z o.o. z siedzibą w Łącku i adresem rejestrowym ul. Jesienna 25, 09-520 Łąck, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000580816, NIP 7123301599; adres e-mail: biuro@entelo.pl, który jest Administratorem danych osobowych (dalej jako „Administrator”), czyli podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych osobowych użytkowników.

 

Kontakt z Administratorem we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych jest możliwy poprzez adres
e-mail:
daneosobowe@entelo.pl

 

Administrator dokłada szczególnej staranności, aby wszelkie dane osobowe były przetwarzane zgodnie z celem, dla których zostały zebrane i wykorzystywane stosownie do zakresu udzielonych zezwoleń (zgód) oraz obszarów przetwarzania dozwolonych prawem. Administrator przestrzega zasad wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”).

 

Administrator przykłada także szczególną wagę do informowania o wszystkim co dotyczy danych osobowych, podanych w ramach korzystania z Serwisu, jak również zapewnia bezpieczeństwo danych osobowych, w tym gwarantuje wpływ na zakres przetwarzanych danych oraz ułatwia wykonywanie wszelkich przysługujących praw.

 

Chyba, że z treści wynika co innego, pojęcia w niniejszej polityki prywatności i cookies mają znaczenie nadane im w Regulaminie.

 

W związku z korzystaniem przez użytkownika z Serwisu, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia usług na rzecz użytkowników, a także informacje o ich aktywności w Serwisie.        

 

Administrator przetwarza dane osobowe — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem. Poniżej znajdziesz wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawami prawnymi.

 

Dane, które przetwarzamy w związku z korzystaniem z Usług, to:

1.        imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail, NIP w celu zawarcia i realizacji umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, (art. 6 ust. 1 lit b RODO) oraz zgody osoby, której dane dotyczą, co do przetwarzania jej danych osobowych, (art. 6 ust. 1 lit. a) – do czasu zakończenia realizacji umowy sprzedaży.

2.        adres imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail, NIP oraz hasło użytkownika w celu założenia konta lub jego uwierzytelnienia – które będą przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy z użytkownikiem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz w celu zapewnienia dostępności usług na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art 6 ust.1 lit. f RODO);

3.        ponadto dane w postaci imienia i nazwiska, adresu e-mail – które przetwarzamy w przypadku przesłania przez użytkownika zapytania, zgłoszenia lub reklamacji poprzez formularz kontaktowy, w ramach formularza kontaktowego, a także poprzez pocztę elektroniczną oraz w celu zapisania się na Newsletter. Podane dane będziemy przetwarzać w celu udzielenia odpowiedzi, wydania decyzji lub rozpatrzenia reklamacji na podstawie prawnie uzasadnionego lintersu Administratora (art. 6 ust 1 lit. f RODO).

 

Dane  osobowe mogą być również przetwarzane  przez  Administratora:

1.        w celu  ustalenia  i  dochodzenia  roszczeń  lub  obrony  przed  roszczeniami  – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6  ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw;

2.        w celu  przesłania  zamówionej  informacji  handlowej oraz w innym celu marketingowym, w  tym  z  wykorzystaniem  profilowania – podstawą  prawną przetwarzania,  jest  prawnie  uzasadniony  interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku z wyrażoną zgodą;

3.        w  celach  analitycznych  i  statystycznych, w  tym  z  wykorzystaniem  profilowania    podstawą  prawną  przetwarzania  jest prawnie  uzasadniony  interes  Administratora  (art.  6  ust.  1  lit.  f  RODO),  polegający  na prowadzeniu  analiz  aktywności  użytkowników  w Serwisie, w  celu  doskonalenia stosowanych funkcjonalności, w tym poprzez pliki cookies.

4.        Serwis może zapisywać informacje dotyczące parametrów połączenia, takich jak adres IP, oznaczenie czasu oraz zapisywać w urządzeniach końcowych pliki tekstowe opisane osobno poniżej w niniejszej polityce cookies, dostępnej poniżej.

5.        Administrator może zbierać inne informacje identyfikacyjne dotyczące użytkowników podczas korzystania z usług. W  celu administrowania Serwisem przetwarzamy takie dane jak: adres IP, data i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej, informacje o systemie operacyjnym — dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy każdorazowym korzystaniu z Serwisu. Administrowanie bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu nie byłoby możliwe (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Wspomniane informacje obejmują, ale nie ograniczają się, do następujących kategorii danych: data i godzina korzystania z Serwisu, rodzaj systemu operacyjnego, przybliżona lokalizacja, rodzaj urządzenia wykorzystywanego do przeglądania Serwisu, czas korzystania z Serwisu, wersja Serwisu, rozdzielczość ekranu, odwiedzone podstrony, sposób użytkowania Serwisu. Dane te pomogą Administratorowi bardziej efektywnie odpowiadać na zgłoszenia błędów, potrzeby i pytania użytkowników.

               

 

III. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie w Serwisie

 

W ramach przetwarzania danych osobowych możemy dokonywać profilowania, które polega na analizie danych użytkownika w celu lepszego dostosowania naszych usług, ofert i treści do indywidualnych preferencji i potrzeb użytkownika. Profilowanie umożliwia personalizację treści marketingowych i reklamowych oraz poprawę jakości świadczonych usług. Profilowanie oznacza  dowolną  formę  zautomatyzowanego  przetwarzania  danych osobowych,  które  polega  na  wykorzystaniu  danych  osobowych  do  oceny  niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy preferencji,  zainteresowań,  potrzeb,  lokalizacji etc..

 

IV. Odbiorcy danych osobowych

 

1.        Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością przekazania/udostępnienia im danych osobowych. W związku z tym przekazujemy/udostępniamy dane osobowe podmiotom świadczącym np.  usługi informatyczne, dostawców usług płatniczych, dostawców.

2.        Oprócz powyższego może się zdarzyć, że na podstawie właściwego przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać dane osobowe również innym podmiotom publicznym lub prywatnym. Zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.

 

V. Okres przetwarzania danych osobowych

 

1.        Przetwarzamy dane osobowe przez czas, który jest potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. 

2.        Co  do  zasady  więc dane  przetwarzane    przez  czas  świadczenia usługi,  do  czasu  wycofania  wyrażonej  zgody  lub  zgłoszenia  skutecznego  sprzeciwu  względem  przetwarzania  danych  w  przypadkach,  gdy  podstawą  prawną  przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Po tym okresie dane te zostaną usunięte, chyba że przetwarzanie będzie niezbędne np. do zabezpieczenia lub dochodzenia roszczeń wynikających z wykonania  umowy;

3.        Staramy się maksymalnie ograniczać okres przechowywania danych osobowych, które nie są już wykorzystywane. Nie mniej jednakże Administrator z przyczyn technologicznych czy też operacyjnych potrzebuje czasu na usunięcie danych z kopii bezpieczeństwa. Do podanych poniżej okresów należy doliczyć 30 dni na usunięcie danych z kopii bezpieczeństwa.

 

VI. Prawa użytkownika związane z przetwarzaniem danych osobowych

 

1.        Uprzejmie informujemy, że posiadasz prawo do:

§   dostępu do swoich danych osobowych;

§   sprostowania danych osobowych;

§   usunięcia danych osobowych;

§   ograniczenia przetwarzania danych osobowych;

§   sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

§   przenoszenia danych osobowych.

2.        Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem odmówić ich spełnienia. Użytkownik otrzyma uzasadnienie decyzji odmownej.

3.        Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej chwili przysługuje Tobie prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora w związku z Twoją szczególną sytuacją. Zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:

§   istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne w stosunku do Twoich interesów, praw i wolności lub

§   istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

 

Swoje uprawnienia możesz zrealizować poprzez wysłanie e-mail pod adres: daneosobowe@entelo.pl.

 

Jeżeli uważasz, że dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

POLITYKA COOKIES I INNYCH TECHNOLOGII

 

I. Czym są pliki Cookies i czy można je wyłączyć?

 

Serwis wykorzystuje krótkie informacje tekstowe (najczęściej tzw. cookies) zapisywane na komputerze, telefonie, tablecie czy też innym urządzeniu użytkownika (urządzenie końcowe). Mogą być one odczytywane przez nasz system, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzystamy (np. Google’a). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Dodatkowe informacje o zarządzaniu plikami cookies znajdują się w pliku Pomoc przeglądarki internetowej lub na takich stronach jak np. www.allaboutcookies.org.

 

II. Dlaczego używamy cookies?

 

Cookies spełniają bardzo wiele funkcji, m.in.

1.       wpływają na procesy i wydajność korzystania z Serwisu— pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby witryny sprawnie działały i aby można było korzystać z funkcji na nich dostępnych, co jest możliwe między innymi dzięki zapamiętywaniu ustawień pomiędzy kolejnymi odwiedzinami. Dzięki nim można zatem sprawnie poruszać się w Serwisie, oraz poszczególnych jego podstronach;

2.       tworzenie statystyk dotyczących korzystania z Serwisu— pliki cookies są wykorzystywane do tego, aby przeanalizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Serwisu (jak wielu z niej korzysta, jak długo na niej pozostają, które treści wzbudzają największe zainteresowanie itp.). Dzięki temu można stale ulepszać Serwis, i dostosowywać jego działanie do preferencji użytkowników.

 

W celu śledzenia aktywności i tworzenia statystyk wykorzystujemy narzędzia Google’a, takie jak Google Analytics; oprócz raportowania statystyk użytkowania witryny, Google Analytics może również służyć, razem z niektórymi opisanymi powyżej plikami cookies, do pomocy w wyświetlaniu użytkownikowi bardziej trafnych treści w usługach Google (np. w wyszukiwarce Google) i w całej sieci; Administrator może zbierać informacje identyfikacyjne dotyczące użytkowników podczas korzystania z Serwisu.

 

W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności, przetwarzamy takie dane jak: data i godzina odwiedzin, rodzaj systemu operacyjnego urządzenia, przybliżona lokalizacja, rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania Serwisu, czas spędzony w Serwisie, odwiedzone podstrony, podstrona, gdzie wypełniono formularz kontaktowy.

 

Wiele plików cookies ma dla nas charakter zanonimizowany.

 

Większość przeglądarek internetowych domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies w urządzeniu, dlatego przy pierwszej wizycie prosimy o wyrażenie zgody na użycie poszczególnych kategorii plików cookies (zgoda nie jest wymagana dla tzw. niezbędnych plików). Zgoda jest udzielana poprzez użycie odpowiednich przycisków i zawiera oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie plików cookies oraz potwierdzenie zapoznania się z warunkami polityki prywatności i cookies. Zgoda ta może być wycofana w każdym czasie.

 

III. Jakie rodzaje cookies i innych technologii wykorzystujemy?

 

Wyróżnia się:

1.        Cookies sesyjne (session cookies): są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci urządzenia;

2.        Cookies trwałe (persistent cookies): są przechowywane na urządzeniu użytkownika i pozostają tam przez okres wskazany w parametrach pliku lub do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie urządzenia nie powoduje usunięcia tego rodzaju Cookies z urządzenia;

3.        Cookies niezbęde: pliki te niezbędne są w celu przeprowadzenia operacji lub zadania zainicjowanego przez użytkownika. Na przykład, niezbędne są do zapamiętania informacji wprowadzonej przez użytkownika podczas poruszania się po Serwisie oraz do zarządzania jego statusem logowania podczas sesji. Nie można zrezygnować z tych plików Cookies, gdyż bez nich Serwis może funkcjonować niepoprawnie.

4.        Cookies  funkcjonalne:  pliki te pozwalają zapamiętać dokonane przez użytkownika wybory w celu zapewnienia funkcjonalności dla jego wygody. Na przykład, funkcjonalne pliki cookies pozwalają na zapamiętanie preferencji danego użytkownika, takich jak wybór kraju i status logowania na stałe, jeśli taki zostanie wybrany, oraz inne ustawienia niestandardowe.

5.        Cookies analityczne: pliki te pozwalają nam gromadzić dane dotyczące korzystania przez użytkownika z Serwisu, w tym treści, w które klika on podczas wizyt w Serwisie, w celu oceny skuteczności i interakcji konsumentów z naszymi serwisami oraz ulepszania Serwisu w przyszłości. Pliki te mogą być dostarczane przez innego dostawcę narzędzi analitycznych, ale są wykorzystywane wyłącznie do celów związanych z Serwisem.

6.        Cookies do targetowania reklam: pliki te zapamiętują informacje na temat korzystania zarówno z naszych, jak i innych stron internetowych tak, abyśmy mogli dostarczać treści reklamowe oraz inne ukierunkowane informacje dla danego użytkownika Serwisu.

7.        Cookies mediów społecznościowych: pliki te umożliwiają dostęp do sieci społecznościowych i mogą zbierać dane osobowe w odniesieniu do korzystania z tych sieci. Nie mamy wpływu na sposób w jaki sieci społecznościowe zbierają i wykorzystują dane osobowe użytkowników, ich wykorzystywanie jest przedmiotem polityki prywatności danej sieci społecznościowej. Z tego powodu prosimy, abyś przed rozpoczęciem korzystania z innych stron internetowych lub aplikacji zapoznał się z ich politykami cookies.

 

IV. Co możesz zrobić, aby usunąć, wyłączyć lub zablokować cookies?

 

Użytkownik ma możliwość zarządzania preferencjami dotyczącymi plików cookies, w tym do ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies na swoim urządzeniu w ustawieniach przeglądarki internetowej lub poprzez konfigurację dokonaną w Serwisie  - w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu cookies na urządzeniu. Wyłączenie bądź ograniczenie obsługi plików cookies może spowodować trudności w korzystaniu z Serwisu. Opis niezbędnych w tym celu czynności można odnaleźć na witrynach producentów, np:

1.        Mozilla Firefox:  https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek

2.        Google Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

3.        Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-privacy

 

V. Czy korzystamy z cookies podmiotów trzecich lub wtyczki (plug-ins)?

 

Serwis może używać również Google Analytics, Facebook Pixel, Hotjar, GetResponse, Live chat, Google Ads Remarketing narzędzia służącego do analityki internetowej lub innego podobnego narzędzia. Służy to ochronie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na spersonalizowaniu prezentacji oferty usług świadczonych przez Administratora. Automatycznie zgromadzone informacje dotyczące korzystania przez użytkownika z Serwisu mogą być przekazywane do serwerów administratorów serwisów Google i Facebook zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych Ameryki i są tam przechowywane. Google i META (administrator serwisu Facebook) mają siedzibę główną w Stanach Zjednoczonych Ameryki i posiadają odpowiedni stopień ochrony Data Privacy Framework, zatwierdzony przez Komisję Europejską stosowną umową.

 

Użytkownik może zapobiec rejestrowaniu gromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, poprzez pobranie i zainstalowanie wtyczki do przeglądarki internetowej, dostępnej pod adresem:

https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl, jak również poprzez ustawienia reklam dostępne pod adresem: https://myadcenter.google.com/home?sasb=true&ref=ad-settings.

 

W Serwisie mogą być zamieszczane odnośniki (linki) do innych serwisów internetowych niezależnych od Administratora. Sugeruje się każdorazowe zapoznanie się politykami prywatności lub regulaminami korzystania z innych serwisów.

 

VI. Logi

 

Korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywany jest Serwis. Każde takie zapytanie zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisywane w logach nie są używane w celu identyfikacji konkretnej osoby korzystającej z Serwisu, a służą jedynie prowadzeniu statystyki i stanowią materiał pomocniczy do administrowania Serwisem. Dane zawarte w logach nie są przekazywane innym podmiotom, za wyjątkiem osób upoważnionych do administrowania serwerem.

 

VII. Inne zasady dotyczące danych osobowych

 

Administrator informuje, iż na terenie zakładów pracy, w siedzibie, oddziałach oraz ewentualnych innych miejscach, możliwe jest korzystanie z tzw. monitoringu przemysłowego, który prowadzony jest dla celów zapewnienia bezpieczeństwa życia, zdrowia i ochrony mienia pracowników i klientów oraz wszelkich osób trzecich. Infrastruktura służąca do prowadzenia monitoringu zapewnia wysoki standard ochrony danych osobowych, nagrania zaś kasowane są po 30 dniach od daty zapisu, chyba że ich zabezpieczenie jest niezbędne dla realizacji uprawnień lub obowiązków wynikających z odrębnych przepisów prawa.

 

Administrator oświadcza, iż na terenie zakładu pracy oraz we wszelkich miejscach, gdzie przechowywane są dane osobowe, stosuje przepisy i zasady bezpieczeństwa ochrony przeciwpożarowej. Wszystkie miejsca, w których znajdują się jakiekolwiek dane osobowe, są miejscami odpornymi na zalanie, zniszczenie czy utratę danych.

 

 

 

Załącznik nr 2

 

Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną oraz o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi

 

Usługodawca, stosownie do art. 6 pkt 1) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną.

 

Informacja dotyczy zagrożeń potencjalnych, które jednak powinny być brane pod uwagę mimo stosowania przez Usługodawcę systemów zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich. Do potencjalnych zagrożeń można zaliczyć:

1.        możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną;

2.        możliwość działania szkodliwego oprogramowania;

3.        możliwość łamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne;

4.        możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia, a w konsekwencji możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości;

5.        możliwość zarażenia systemu teleinformatycznego przez różnego rodzaju oprogramowania tworzone w celu wyrządzania szkód, w szczególności wirusy, konie trojańskie czy robaki;

 

Usługodawca zaleca, aby każdy Użytkownik dbał o bezpieczeństwo własnego komputera, poprzez stosowanie programu antywirusowego z aktualną bazą wirusów oraz osobisty firewall.

 

Usługodawca, zgodnie z art. 6 pkt 2) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, informuje, iż funkcja i cel oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez Usługodawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient określone zostały w Polityce prywatności oraz stosowania plików „cookies” określonej w Załączniku nr 2 do Regulaminu.

 

 

Załącznik nr 3

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Formularz wymiany / zwrotu

Prosimy o czytelne wypełnienie formularza drukowanymi literami.

 

Numer zamówienia: ......................................................... Data zamówienia: ......................

Numer faktury: ......................................................................................................................

 

 

Imię i nazwisko: .....................................................................................................................

Kod pocztowy i miasto: .........................................................................................................

Ulica, nr domu / mieszkania: ................................................................................................

Numer kontaktowy: ......................................................... Email: ............................................................................

 

Powód zwrotu towaru (zaznacz właściwe)

Wymiana towaru z powodu: ...........................................................................................

..............................................................................................................................................

Odstąpienie od umowy (ustawowy zwrot) z powodu: ..................................................

..............................................................................................................................................

Proszę o zwrot pieniędzy na rachunek bankowy (26 cyfr):

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Właściciel rachunku: .............................................................................................................

Nazwa banku: .......................................................................................................................

 

Nazwa towaru

cena brutto

wymiana / zwrot

 

 

 

 

 

 

 

1. Oświadczam, że znane mi warunki zwrotu towaru określone w Regulaminie sklepu.

2.   W przypadku nieuznania wymiany / zwrotu Reklamujący zobowiązuje się do: (zaznacz)

 odbioru reklamowanego towaru z magazynu Sprzedawcy.

 pokrycia kosztów odesłania reklamowanego towaru.

 

 

Po wypełnieniu formularza prosimy o jego odesłanie wraz z towarem i dowodem zakupu na adres:

Entelo sp.z.o.o., ul. Jesienna 25, 09-520 Łąck

 

 

Data i czytelny podpis Klienta

 

 

 

 

 

Data i czytelny podpis Klient